Page 139 - أكاديمية القاسمي: الدليل الأكاديمي 2018/2019
P. 139

‫ג‪ .‬מטרת הוראת השפה העברית‬
‫חשיבותה של הוראת השפה העברית בקרב דוברי הערבית נובעת מכך שהיא שפה‬

      ‫שנייה בקרב האוכלוסייה הערבית בישראל‪ .‬השפה היא גשר להבנה וקירבה‬
         ‫ומטרת הוראתה של השפה העברית עלולה לתרום מעבר לרכישת השפה‬

    ‫והמיומנות בה לקירוב והבנה בין שתי האוכלוסיות הערבית והיהודית החיות‬
                        ‫באותה טריטוריה ומתנסות בחיי היום‪-‬יום באותה חברה‪.‬‬

‫שנה ד' סה"‬            ‫שנה ג'‬  ‫שנה ב'‬  ‫שנה א'‬     ‫תכנית הלימודים‬
    ‫כ‬
                          ‫‪1‬‬        ‫‪1‬‬       ‫‪2‬‬                             ‫הנושאים‬
‫ש"ש‬                                        ‫‪2‬‬
            ‫‪ 44‬שעות בודדות‬                 ‫‪1‬‬             ‫‪ .1‬לימודי יסוד והעשרה‬
   ‫‪2‬‬                                       ‫‪1‬‬
   ‫‪2‬‬                                       ‫‪1‬‬  ‫יסודות הלשון הערבית ‪ 2-6‬ש"ש‬
   ‫‪1‬‬                                       ‫‪1‬‬     ‫אנגלית ‪ -‬רמת פטור ‪ 2-8‬ש"ש‬
   ‫‪1‬‬                                       ‫‪2‬‬                ‫אוריינות התקשוב‬
                                                     ‫אוריינות אקדמית בסיסי‬
   ‫‪1‬‬                                                ‫אורינות אקדמית מתקדם‬
   ‫‪1‬‬                                                          ‫תרבות האסלאם‬
   ‫‪2‬‬                                                     ‫חברה‪ ,‬זהות ומורשת‬
   ‫‪1‬‬                                                          ‫צופיזם באסלאם‬
                                                       ‫יסודות בעבודת הבורא‬
                                                                 ‫עזרה ראשונה‬

            ‫‪ 16‬שעות בודדות‬                    ‫בטחון ובטיחות במוסדות חינוך‬

            ‫‪ 12‬שעות בודדות‬                                        ‫בטיחות בדרכים‬

                                                                  ‫לימודי בקיאות קוראן וחדית‬

‫‪10 -‬‬        ‫‪119‬‬                                                   ‫סה"כ לפרק זה‬

                                                                       ‫‪ .2‬לימודי ההכשרה להוראה "מתווה הבסיס"‬
                                                                                                  ‫‪ 2.1‬לימודי החינוך‬

‫פסיכולוגיה התפתחותית ‪1 1‬‬

‫פילוסופיה של החינוך ‪1 1‬‬

‫סוציולוגיה של החינוך ‪1 1‬‬

‫פיתוח חשיבה רחבה ‪1 1‬‬

‫פסיכולוגיה של גיל ההתבגרות ‪1 1‬‬

‫פסיכולוגיה חינוכית ‪1 1‬‬

‫תכנון‪ ,‬פיתוח ויישום תכניות לימודים ‪1 1‬‬

 ‫‪1‬‬                            ‫מדידה והערכה ‪1‬‬
 ‫‪1‬‬
            ‫שילוב הילד בעל הצרכים המיוחדים במסגרת ‪1‬‬
 ‫‪1‬‬                                                                         ‫החינוך הרגיל‬

 ‫‪1‬‬          ‫בחירת קורס אחד מ‪1 :‬‬
‫‪12 -‬‬                                     ‫חינוך לביקורת או עקרונות בחינוך לגישה רב‪-‬‬
                                                                                ‫תרבותית‬

            ‫המורה כמנהיג חינוכי ‪1‬‬

            ‫‪363‬‬                                                   ‫סה"כ לתת פרק זה‬

                                              ‫‪ 2.2‬פדגוגיה ומתודיקה כללית והוראת המקצוע‬

                              ‫الدليل الأكاديمي‪ ،)2018( ،‬صفحة ‪138‬‬
   134   135   136   137   138   139   140   141   142   143   144