الاسم :
EMail :
الهاتف :
الوحدة :
الرسالة :
أخبار وأحداث
 
حول الدورات
הכשרת מורים לדרגות הגבוהות ובכלל חשובה במיוחד עבור מערכת החינוך הערבית. ההוראה במערכת חינוך זו מבוססת עדיין, במידה רבה, על שינון של ידע ועל עמדה פסיבית של התלמידים בתהליך הלמידה.
על בסיס תפיסת תפקידה כסוכנת שינוי במערכת החינוך הערבית, רואה המכללה בתכניות המוצעות הזדמנות לפיתוח תהליכי הוראה ולמידה חדשניים בהוראת תחומי דעת שונים, ליצירת שינוי, שיתרום להעלאת רמת התפקוד וההישגים של תלמידים ערבים.
ההנחה היא שכדי שמטרות התכניות, כפי שנוסחו ע"י משרד החינוך, יושגו, על המורים להתנסות ביישום המעשי של תוכני הלמידה. לפיכך, התכניות המוצעות יכללו את התנסותם הבלתי אמצעית של המורים בחוויית הלמידה ובדרכי הוראה חדשניות. ברור למציעי התכניות, שהתנסות כזו היא תנאי הכרחי, גם אם לא מספיק, להפנמה ולהטמעה של עקרונות ההוראה בסביבה עתירת טכנולוגיה. ההתנסות תבוא לידי ביטוי בשתי רמות. ראשית כלומדים: ההוראה תתנהל על בסיס עקרונות השיטה ההתנסותית. הלומדים יידרשו לקריאה, יישום תרגילים ועבודות המדגישות חשיבה עצמאית, ביקורתית ויצירתית. שנית כמורים: ברמת ההתנסות הזו יידרשו הלומדים ליישם את הנלמד לתחומי ההתמחות שלהם. הם יידרשו לתרגל את הנלמד, כל אחד בתחום התמחותו ע"י הנחיה והדרכה. שילוב שתי רמות ההתנסות יאפשר ללומדים הבנה, הפנמה ורכישת כלים למימוש מטרות התכניות.
המתווה להתפתחות מקצועית אשר נקבע על ידי משרד החינוך של עובדי הוראה בדרגות הגבוהות (7-9), מכוון להשבחתו של מורה כאיש מקצוע מתפתח בתחומו, חבר בקהילה המקצועית אליה הוא שייך, וכמי שתורם להתפתחותם המקצועית של שותפים ועמיתים. שלבי התפתחות מושתתים על התפיסה כי המורה נכון ויכול לכוון את התפתחותו האישית והמקצועית ,כך שזו תתרום גם לקהילה החינוכית לה הוא שייך. הם מבוססים על ההנעה הפנימית של המורה "ללמוד וללמד", לכן, התרומה הייחודית לעמיתים, למוסד החינוכי ולקהילה החינוכית בכלל, מהווה מרכיב ייחודי בהתפתחות זו (משרד החינוך והתרבות, מתווה לפיתוח מקצועי לעובדי הוראה בדרגות הגבוהות ,דרגות 7-9 במסגרת "אופק חדש").
התוכניות המוצעות מתוכננות כך שהמעבר מדרגה לדרגה עשוי להרחיב את הידע היישומי של המורים ולהעמיק את הבנתם לתהליכי ההוראה והלמידה שלהם. התפתחות מקצועית בכל אחת מהדרגות מהווה שלב חשוב להעמקת המומחיות בדרגה שבאה אחריה ומאפשרת את המעבר ממורה יוזם ומטמיע תכניות חינוכיות, למורה החוקר את עשייתו החינוכית.
תכניות הלימודים יבנו במשותף ע"י צוות המנחים בתכנית והמורים.